typponny.bloggplatsen.se

Alla inlägg under maj 2012

Av Sanna Och Jessica - 31 maj 2012 19:32

Seg & jobbig dag .

Har varit trött HELA DAGEN..& ja vi skulle vara iskogen & typ kolla hur gammla alla träden var i skogen ..-.-

& sen sitta i en bil fram & tbx till olika skogar, Men vi slutade vid 3 & då drog jag direkt till mitt lilla hjärta.

Blev lite mys i boxen sen mocka & fixa påsar & lite annat foder .

Borsta & mysa med mitt hjärta blev bara massa pyssel & fix med mitt lilla hjärta idag för vädret var så dåligt på eftermiddagen så det fick bli så & hon var ju super duktig igår med så ja det rä hon värd,

Imorgon blir det ett tömkörnings pass i skogen i minst 1 timma.

Är sjukt seg än sovit i bilen när vi åkte & fan så seg denna dagen sak vara, Nu bilder det mys framför tv:n &  se hawaii five-0 vid 9 .

Ha en toppen kväll  puss .

 

Av Sanna Och Jessica - 30 maj 2012 20:02

Tjenare blööögen!

Solen är på topp & mitt humör börjar bli något bättre fast grymt trött i kroppen .

Stall dag i skolan idag efetrsom skolan slutar nästa vecka så städade alla stallen & vi hade ridhuset blä & fy men mycket om & men så gick det fort, På eftermiddagen så blev det film slutade sedan vid 3 bort till mitt hjärta myste lite i boxen sen ta ut henne ur boxen för att mocka göra påsar & tvätta krubba & vattenkopp &  sen snygga till hos henne .

Borstade & myste en hel del med henne sen blev det en tömkörnings tur i skogen vilket både hon & jag behövde var mycket fin i munnen & tog bettet mycket bra.

eftersom hon var så go i henne idag så krävde jag lite mer än vanligt med & det tycket hon var jobbigt försökte fuska endel gånger men hon kom inte undan & ja sprang på bra i traven & var super trevlig & underbar.

På hem vägen så testade jag hennes vänstersida & ställa men det var grymt jobbigt för henne men ju mer jag krävde så började hon jobba på även där lite bättre men det är fortfarande ett väldigt svår sida för henne men det är bara att träna mer & hoppas att hon kan gå lika fint på båda med någongång så kommer vi lyckas även där .

In i stallet borstade henne & smörjade henne, sen massa mys i boxen innan jag tog bussen hem .

Jag är faktiskt jätte jätte nöjd med Minimal idag hon gjorde så bra ifrån sig HELA TIDEN.

Det känns så jävla underbart att hon är min jag är helt klart världens lyckligaste ponnyägare ♥

 

Bästa ponny efter ett hårt pass för 1-2 veckor .

Av Sanna Och Jessica - 29 maj 2012 17:25

Som ni har märkt så ligger bloggandet lågt på vecko dagarna & vissa helger, Men nu när skolan är igång så slutar jag vid 4 bort till Minimal mocka & fixa påsar till henne & sen ska hon tränas med för annars så blir det en lång borstning eller en lång promenad på ca 30 - 40 minuter .

& då ta bussen hem som går 6-7 & det tar en timma att komma hem & där imellan byta buss vilket suger stenhårt..  

Men ja det är bara att gilla läget helt enkelt, Men det ska komma upp mellan 1-2 inlägg per dag  om det går så kommer det såklart upp mer inlägg.

Men ja hoppas ni förstår att skolan & Minimal tar all tid & det är grymt skönt att slippa läxa & så för då skulle ju den ta upp ALL tid.

Yes yes ikväll blir det träna på gymet lite skönt för det var ca 2-3 veckor sen..hihi men det ska tränas i sommar som bara den för jag ska komma i form!

Hoppas ni får en toppen kväll så ses vi imorgon igen för nu ska jag fixa det sista till passet ikväll  


 

Av Sanna Och Jessica - 29 maj 2012 17:19

Inte trodde jag att man kunde köpa lycka genom pengar men idag köpte jag verkligen pengar genom lycka.

Jag har äntligen blivit hästägare det känns så obeskrivlig, Jag är så lycklig .


 

Av Sanna Och Jessica - 28 maj 2012 21:47

Inte så bra bloggat den senatse dagen men igår när jag kom till linköping så var klockan redan halv 9 på kvällen & var då trött efter rean & ja det blev prat ut snack med kusinen skönt & så.

Idag har det varit skola som jag har varit ifrån i nästan 3 veckor lite kul att komma tbx men ja ganska chill att det är sista arbetar veckan wiiiiiie så jävla skönt   

Slutade skolan vid halv 4 sen bort till mitt hjärta som än går på sommarbete än massa mys & pyssel sen vidare till mjölby för att shoppa grjor till mitt hjärta blev grejor för 500 lappen grymt bra köp så nu är allt fixat tills imorgon för imorgon är det ingen vanlig dag för då blir jag HÄST ÄGARE  

Kommer en bild på allt jag köpte:

 

Av Sanna Och Jessica - 27 maj 2012 12:50

Har så jävla int i magen sä det finns inte kan knappts stå .. 

& jag ska gå till rese för att ta bussen till linköping alla jävla tåg är inställda min dag kan knappats bli värre..   

 

Presentation


Denna bloggs drivs av en snart 18 årig tjej som äger en shetlandsponny sto det kommer handla om våran utveckling tillsammans & min vardag mm.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Minimal


Ovido - Quiz & Flashcards