typponny.bloggplatsen.se

Alla inlägg under april 2012

Av Sanna Och Jessica - 30 april 2012 18:33

Glad varborg eller vad säger man ?!   

Min valborg blir iallfall lugn äta grillat här hemma i linköping & sen åka ner & se brasan tar med mig kamran så det kommer säkert bilder & bilder från stallet kommer kom på att jag hade massa bilder att visa er  

Från förra veckan med har inte orkar ladda upp dom än haha men dom kommer med nej nu ska vi äta men ni får ha en toppen kväll som jag kommer ha puss på er !

   


Av Sanna Och Jessica - 30 april 2012 17:18

Hej på er !

Kom hem från bästa ponnyn för halvtimma sen,

Blev tömkörning idag med & hon var inte lika stressig som sist & tog betet ganska bra provade ett helt annat som hon inte har tyckt om så värst mycket men idag tog hon det bra & började jobba ner bra men sen så blev hon lite nervös när det kom för mycket & hon kom på en lite osäker plats som hon verkligen hatar men idag var det första gången som hon vågade fram behövde bara få fram henne lite sen sköte hon allt själv så sjukt nöjd.

Sen provade vi mycket ökad trav & mycket halvhalter .

Efter passet så fick hon mega massa beröm & mys såklart .

Hon fick stå inne i stallet & vila för det var så grymt varmt ute & på det så fick hon sitt foder efter någon timma inne så gick vi bort till hagen där Ari stod & väntade.

Åh jag är så lycklig det har aldrig gått så bra som det gjorde med tömkörningen idag,

Bästa ponny skrutt utan dig vore jag ingenting älskling

 

Av Sanna Och Jessica - 30 april 2012 09:49

 

Pepp för att åka till linköping solen är på topp & vädret kan knappast bli bättre UNDERBART !

Ska packa & fixa iordning lite i rumet & fixa med alla mina djur & massa mys såklart. 

Ska åka ut till mitt hjärta idag har saknat henne så !

Tar med mig kamran så det kommer säkert komma bilder & kanske filmer ?

Hoppas eran dag blir bra så ses vi i eftermiddag igen.

  

Av Sanna Och Jessica - 29 april 2012 22:31

Blir lägga sig i sängen med någon bra film på tv, Alla djuren har fått kvälls mat & alla har fått komma ut & springa & sen mega mys med alla.

Godnatt på er !

 

Av Sanna Och Jessica - 29 april 2012 20:13

                           

Av Sanna Och Jessica - 29 april 2012 20:03

Min eftermiddag tillbringades jag hemma hos min mormor & morfar fika & satt & pratade om allt möjligt skönt att se dom igen var ett tag sen , & när jag skulle hem fick jag 500 kr typ tusen tack ?!

Sen när jag kom hem så kollade jag till Pepsi & han är en aning bättre klippte hans tänder & filade med så hoppas att han kan äta bättre,

Sen fick Allis komma ut med selen på sig var oxå ett tag sen det hände men ja hon verkade älska det sprang omkring & åt & sådär.

Min kväll blir lugn & sen kanske hoppa in i en duch om jag då orkar, Imorgon drar jag till Linköping igen wiie .

Blir åka till Minimal imorgon & på tisdags kanske chill & så ska jag prata med Elisabhet med ang Minimal får hoppas att jag får svar på allt .

 

Av Sanna Och Jessica - 29 april 2012 11:00

Det får inte vara sant..Mitt andra marsvin Pepsi  börjar bara bli sämre är förkyld & har ingen matlust alls ligger bara där precis som Cola gjorde innan han lämnade våran värld..

Han kan knappt gå precis som Cola det gör så jävla ont att se han ligga där & jag kan inte göra något alls jag är så hjälplös.

Jag klarar inte av att han ska försvinna inte nu jag försöker sörja Cola som dog för 2 veckor sen & 1 dag.

Jag kan än inte förstå att han inte finns mer det går inte in i mitt huvud & jag vägrar veta sanningen..

& nu med Pepsi nej det får inte vara sant.. han saknar Cola nog lika mycket som jag.

Jag har försökt göra pepsis sista tid i livet bra jag skulle kunna ge han hela min värld nej jag vet fan inte vad jag ska göra..     

Texten blev jävligt rörig & konstig men jag var tvugen att skirva..

   

Presentation


Denna bloggs drivs av en snart 18 årig tjej som äger en shetlandsponny sto det kommer handla om våran utveckling tillsammans & min vardag mm.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Minimal


Ovido - Quiz & Flashcards